Het merk
Federico Mahora is een internationaal wereldwijd merk en wordt ook afgekort naar FM. FM World bestaat al sinds 2004. Het assortiment van Federico Mahora heeft heel veel kwaliteitsproducten voor een aantrekkelijke prijs. FM is bekend geworden met zijn collectie parfums. Deze parfums zijn beschikbaar in de categorieën Pure (20% concentraat = eau de parfum), Intense (30% concentraat = parfum), Pheromone (met lokstofje voor extra aantrekkingskracht), Pure Royal (20% concentraat maar luxere parfums qua geuren en flesje) en Utique (eigen parfumlijn van FM) voor dames, heren en unisex. FM parfums zitten in standaard flesjes. De catalogus wordt regelmatig uitgebreid met nieuwe geuren en producten.
Naast parfums vind je in het FM assortiment ook lichaamsverzorging, gezichtsverzorging, haarverzorging, hand- en voetverzorging en home parfums, ook gebaseerd op jouw favoriete parfumgeuren.
De producten van FM zijn verdeeld in collecties met eigen merknamen, zoals je hiernaast ziet. Utique is de eigen productlijn van FM met unieke geuren en producten, Fontainavie bevat huidverzorgingsproducten, Make-Up, spreekt voor zich, make-up, Hairlab is de haarverzorgingslijn, Nutricode heeft voedingssupplementen en Aurile bevat de collectie koffie, thee en chocola. Verder heeft FM nog de Pure Home collectie met geurkaarsen, huisparfum, geurstokjes, kortom: alles wat het gezellig maakt in huis.
De Federico Mahora parfums worden van dezelfde geurconcentraten uit dezelfde fabriek (DROM in München) gemaakt als die van de bekende designer parfummerken. Het grote verschil is dat de Federico Mahora parfums per collectie in standaard flesjes zitten, de geuren een nummer hebben in plaats van een naam, dat er geen (dure) reclame wordt gemaakt en er geen winkels bestaan met personeel. Er worden dus veel kosten bespaard op dure flesjes, hippe namen, dure reclame en winkelpersoneelskosten.
De verkoop
Maar hoe worden klanten dan aan deze heerlijke parfums geholpen? FM is een multi-level marketing bedrijf. Het hoofdkantoor bevindt zich in Polen. Elk land in FM World wordt bestuurd door een eigen CEO. Nederland en België vallen onder FM World Benelux. Businesspartners maken op hun eigen manier reclame voor de producten van FM.
